DAVID OISTRAKH i HENRYK SZERYNG u Beogradu 1977- Two great virtuoso violinists were in YUGOSLAVIA in the 70-ties


DAVID OISTRAKH Beograd 197_

DVOJE VELIKIH VIOLINISTA VIRTUOZA  DAVID OISTRAKH I HENRYK SZERING BILI SU GOSTI TREĆEG, NAŠEG NEKAD JUGOSLOVENSKOG DANAS SRPSKOG, VIOLINISTE VIRTOZA JOVANA KOLUDŽIJE NEKIH SEDAMDESTIH GODINA (PO MOJOJ PROCENI) U BEOGRADU I JUGOSLAVIJI I TO NA KOLARCU.

Gospodin Kolundžija je objavio ove slike iz čuvene beogradske dvorane Kolarac na kojima se vidi lepo da su ova dva violinista virtuoza bili u Beogradu pretpostavljam 70-tih godina prošlog veka. Naravno Kolundžija se nije setio da tačno navede kad su oni bili već u ovom članku baca drvlje i kamenje po tadašnjoj jugoslovenskoj vlasti (što nije u redu jer se školovao u toj Jugoslaviji i bio najbolji mladi violinista još za vreme školovanja) i jako je odbojan prema onima koji su mu omogućili sve. Od te mržnje prema sistemu druga gospodina Tita nije se setio da nas počasti tačnim datumima ovih nastupa ili čega već. Naročito je šteta što nemamo tačan nastup HENRYKA SZERINGA jer je i sam Kolundžija sa njim nastupao.

Koliko je gospodin Koludžija imao privilegija u tom “omraženom” sistemu druga gospodina Tita vidi se iz epizode kad sam ja kao petogodišnjak imao retku priliku da mi upravo on bude u komisiji za upis u muzičku školu “Josip Slavenski” gde je on bio eminentni djak. Sećam se i majka mi je pričala i danas to priča da su profesori iz komisije zbog mene zvali njega sa časa i da je on tada došao i slušao moje pevanje. Ovo nije hvala jer sam odmah bio primljen iako sam imao svega 5,5 godina. Ja svoje muzičko školovanje nisam završio ali se te epizode dobro sećam i dan danas mi to imponuje da komisija zove svog najbolejg stduenta da da mišljenje. Znači omražen sistem je imao sluha za takve djake sa velikim talentom.

About aktivista

Blogging about music, YUGOSLAVIA, archiecture, old gramophones, recordings and other stuff like LPs, Lps, cassettes, VHS all about former great YUGOSLAVIA View all posts by aktivista

You must be logged in to post a comment.